Wysoka pozycja strony w wyszukiwarce
Jako właściciel firmy, który posiada stronę internetową zapewne chciałbyś, żeby była ona wyświetlana w wynikach wyszukiwania na pierwszych miejscach. Nic w tym dziwnego – przynosi to wiele korzyści twojej firmie. Warto, żebyś wiedział od czego zależy kolejność stron i kto ją ustala.
Na samym początku należy zaznaczyć, że kolejność, w której są wyświetlane strony internetowe nie jest przypadkowa. Najwyższe pozycje (nie licząc płatnych wyników wyszukiwania, czyli reklam) są zajmowane przez strony internetowe, które zostały uznane za najbardziej pasujące do wpisanego w wyszukiwarkę zapytania. Za ułożenie ich w odpowiedniej kolejności odpowiedzialny jest algorytm wyszukiwarki Google. Dokładny sposób działania algorytmu nie jest oczywiście powszechnie znany, jednak znane są czynniki, które mają wpływ na to, że strona danej firmy znajduje się w wynikach wyszukiwania na wyższej pozycji niż inne. Wszystkich czynników, które mają na to wpływ jest około 200, zatem nie jest to wcale takie proste i oczywiste, że strona twojej firmy będzie na konkretnym miejscu.
Kolejność strony w wyszukiwarce – od czego zależy?
Elementy, które mają wpływ na pozycje strony w wynikach wyszukiwania możemy podzielić na 2 ogólne grupy.
1. Czynniki związane z treścią na stronie i jej działaniem, do których zaliczamy:
– ilość treści na stronie
– występowanie słów kluczowych w tekście na stronie
– występowanie słów kluczowych w nagłówkach tekstu
– częstotliwość dodawania nowych treści (np. artykułów) na stronie internetowej
– obecność słów kluczowych w adresie URL
– oryginalność treści na stronie
– szybkość ładowania strony
– odpowiednia optymalizacja kodu HTML strony
2. Czynniki związane z popularnością strony w Internecie – opierają się głównie na linkach (odnośnikach), które prowadzą do naszej strony www z innych stron. Są to np:
– ilość różnych stron internetowych, które zamieszczają odnośniki do naszej strony
– łączna ilość linków z innych stron www
– jakość stron internetowych, które linkują do naszej strony (liczba użytkowników je odwiedzająca, ich popularność)
– obecność w social media (Facebook czy Twitter)
Jak wyżej wspomniano czynników wpływających na kolejność wyświetlania stron jest o wiele więcej, dlatego jeżeli sam nie czujesz się na siłach, by odpowiednio poprowadzić swoją firmową stronę warto skorzystać z usług agencji, lub poszukać dobrego freelancera. Niezależnie od tego, kogo zatrudnisz musisz najpierw dokładnie sprawdzić, czy rozumie, czego oczekujesz od jego pracy i czy ma wystarczające doświadczenie. Od jego umiejętności zależy pozycja twojej firmy.
Artykuł sponsorowany