Narzędzia reklamowe – czym są i co warto o nich wiedzieć?

Narzędzia reklamowe – czym są i co warto o nich wiedzieć?

Narzędzia reklamowe mogą się wielu osobom kojarzyć przykładowo z programami czy stronami internetowymi do automatyzacji marketingu i innych tego typu działań. Ta fraza ma jednak dwojakie znaczenie. Kryje się pod nią nie tylko wszelkiej maści oprogramowanie marketingowe, ale także namacalne gadżety reklamowe, a więc przedmioty codziennego użytku oznaczone logo firmy.

Można je rozdawać swoim pracownikom, potencjalnym i obecnym klientom, a także na przykład osobom odwiedzającym stoisko firmy na targach branżowych. Czym dokładnie są te narzędzia i co warto o nich wiedzieć? Czy to dobre (czytaj: skuteczne) gadżety marketingowe? Wszystkiego dowiecie się, czytając dalszą część tego artykułu!

Czym są narzędzia reklamowe?

Wiemy już, że mówiąc o narzędziach reklamowych niekoniecznie musimy mieć na myśli oprogramowanie dla marketingowców. Co jednak tak właściwie mieści się w tej kategorii? Najbardziej oczywistą odpowiedzą są zestawy narzędzi, takich jak kombinerki, śrubokręty i nie tylko. To jednak tylko czubek góry lodowej. Tytułowe narzędzia reklamowe to także między innymi zestawy do samochodu (z kamizelką odblaskową, trójkątem ostrzegawczym i innymi kluczowymi elementami) czy apteczki turystyczne.

Popularnymi gadżetami z tej kategorii są także latarki z wygrawerowanym logo firmy. Mowa tu zarówno o latarkach dużych, jak i małych, na przykład przyczepionych do breloka. Często spotykane są również miarki, bidony i karty parkingowe. Bardziej wymagające firmy mogą zastanowić się nad narzędziami wielofunkcyjnymi, czyli tak zwanymi multitoolami. Występują one w różnych wersjach, od tańszych i mniej rozbudowanych, po bardzo złożone, posiadające dziesiątki różnych funkcji.

Narzędzia wielofunkcyjne są bardzo przydatnymi gadżetami, można się więc spodziewać, że rzeczywiście posłużą osobie obdarowywanej przez wiele lat, będąc w tym czasie darmową reklamą firmy, przypominającą o niej. Gadżety reklamowe działają bowiem zarówno krótkoterminowo, jak i długoterminowo – w pierwszym momencie wywołują zadowolenie i generują sympatię wobec firmy z uwagi na otrzymanie prezentu, a na dłuższą metę także oswajają daną osobę z logo firmy i służą jako darmowa przestrzeń reklamowa.

W jakich branżach sprawdzą się gadżety reklamowe?

Takie gadżety reklamowe, jak chociażby zestaw narzędzi, mogą sprawdzić się chociażby w branży motoryzacyjnej czy budowlanej. Są jednak też takie narzędzia reklamowe, które mają charakter uniwersalny i które można podarować niemal każdemu.

Do tego grona można zaliczyć wspomniane już bidony, breloki z gadżetami czy latarki. Chociaż multitoole to gadżety kojarzone głównie z fanami survivalu, tak naprawdę prędzej czy później mogą przydać się każdemu, więc je również warto rozważyć niezależnie od branży.

Dodaj komentarz