Sprzedaż przez Internet zyskuje na sile już od wielu lat, ale jeszcze do stosunkowo niedawna można było mówić o kilku kluczowych przeszkodach, które sprawiały, że wiele osób nie było w stanie rozpocząć tego typu działalności. Mowa tutaj przede wszystkim o konieczności posiadania funduszy, aby zakupić towar, a także wynająć lub zakupić przestrzeń do ich przechowywania.
Wszystko jednak się zmieniło, kiedy popularność zaczął zyskiwać dropshipping. Co to jest i dlaczego może się okazać przydatne dla osób, które chcą założyć własny sklep internetowy, ale dysponują ograniczonymi funduszami? Przygotowaliśmy prosty poradnik dla osób „zielonych” w tym temacie. Zapraszamy!
Czym jest dropshipping i dlaczego jest tak popularny?
Dropshipping to nic innego, jak sposób sprzedaży przez Internet niewymagający posiadania przestrzeni magazynowej czy funduszy na zakup dużej ilości towarów. Jak to możliwe? W ramach dropshippingu klient kupuje towar od właściciela sklepu, ale otrzymuje go nie od sprzedawcy, a bezpośrednio od hurtowni. Dzięki temu sprzedawca jest pośrednikiem tylko w sensie wirtualnym – umożliwia złożenie zamówienia, ale sam nie przechowuje ani nie wysyła towarów.
Przez hurtownię można tu mieć na myśli dostawców działających w Polsce, ale nie tylko. Wiele osób decyduje się na przykład na dropshipping towarów z Chin (trzeba jednak zdawać sobie sprawę z tego, że kupując w polskim sklepie internetowym klienci mogą być niezadowoleni z długiego okresu dostawy).
Osoby zainteresowane rozpoczęciem swojej przygody z dropshippingiem powinny zapoznać się z informacjami dostępnymi tutaj: https://www.drop-shipping.pl/ – niewątpliwie okażą się one przydatne. Wśród najpopularniejszych towarów, jeśli chodzi o ten model biznesowy, można wymienić chociażby drobną elektronikę (kable, ładowarki) czy akcesoria GSM (etui do telefonu), ale oczywiście możliwości są znacznie szersze.
Czy trudno jest wdrożyć dropshipping do swojej strony?
Obecnie założenie i prowadzenie sklepu internetowego, w tym na zasadzie dropshippingu, jest prostsze niż kiedykolwiek. Istnieją specjalne portale i wtyczki, które łączą sprzedających z hurtowniami i które umożliwiają łatwe zintegrowanie dropshippingu ze swoim sklepem. Nie ma potrzeby posiadania umiejętności programowania lub podobnych, co oznacza, że powinna sobie z tym poradzić nawet osoba początkująca.
Dzięki temu proces przekazywania dostawcy zamówień do realizacji jest prosty, szybki i bezproblemowy, a kupujący często w ogóle nie widzi różnicy między otrzymaniem produktu od właściciela sklepu a bezpośrednio z hurtowni. Łatwo więc zauważyć, dlaczego w ostatnim czasie tak wiele można o dropshippingu usłyszeć.