Mapy Google to doskonałe i cenne z punktu widzenia każdego przedsiębiorcy miejsce na promocję swojej firmy. Każdy kto choć raz znalazł się na samej górze listy lokalnych wyników na mapach Google, doskonale sobie zdaje sprawę jaką mają moc dla lokalnej sprzedaży lub usług.
Wskoczenie na jedno z tych miejsc nie jest łatwe, ale nie niemożliwe do zrealizowania. Odpowiednia i przemyślana strategia skupiająca w sobie pewne działania promocyjne może nam w tym pomóc. Jakie to działania? Dowiesz się tego z dalszej części wpisu.
1. Zacznij od poprawnego wypełnienia swojej wizytówki w profilu Google Moja Firma
Możesz tam dodać takie informacje jak dane kontaktowe, opis firmy, godziny pracy i adres strony internetowej. Poprzez konto Google Moja Firma informacje o Twojej firmie wyświetlać się będą w wyszukiwarce Google, Mapach Google i Google+. Najfajniejsze jest w tym to, że utworzenie swojej wizytówki jest całkowicie darmowe, bo usługa jest bezpłatna. Warte odnotowania jest też to, że link z opisu jest dofollow.
2. Linki, linki i jeszcze raz
Jak trudnym procesem jest Link Building zapewne doskonale o tym Wiecie i przypominać tego nie muszę. W świetle ciągłych zmian w algorytmie Google i jego podejścia do tematu linkowania, era naparzania czym się da i jak popadnie minęła. Śmieciowe linki w znacznej mierze odeszły w niebyt (choć wyjątki w serpach się zdarzają), a wartościowe stały się linki z miejsc chętnie odwiedzanych i polecanych przez użytkowników, powiązanych tematycznie ze stroną do której linkują.
Dobrym rozwiązaniem byłoby również pozyskanie linków z witryn, których działalność i zawarte informacje są lokalnie powiązane z adresem i obszarem naszej działalności. Uzyskując linki z takich witryn, które stanowią wartościowe źródło, ponadto są zbliżone tematycznie, dajemy sygnał robotom wyszukiwarki, aby zaczęły zwracać również większą uwagę na to co jest u nas. Tym samym zwiększamy szanse na poprawę widoczności naszej strony, również na Mapach Google.
3. Stwórz unikalne i wartościowe treści dobrane pod lokalizację
Nie ma nic gorszego, jak firma ma kilka lokalizacji świadczenia usług lub sprzedaży produktów, a opis i zdjęcia na stronie odnoszą się tylko i wyłącznie do jednego miejsca. Stwórz tyle unikalnego contentu lub zoptymalizuj ten który już widnieje, aby użytkownik z dowolnej lokalizacji mógł w 100% stwierdzić, że oferowane przez Ciebie usługi lub produkty dostanie w miejscu swojego zamieszkania.
4. Sprawdź czy Twoja strona jest przyjazna dla urządzeń mobilnych
O tym dlaczego warto aby strona była przyjazna dla urządzeń mobilnych pisałem w poprzednim poście. Pokrótce tylko przypomnę, że jest to obecnie jeden z głównych punktów na liście „do zrobienia”. Sami widzicie zapewne po sobie, jak często wykorzystujecie smartfon do wyszukiwania informacji, jak często korzystacie z niego w miejscu publicznym. Odpowiedź nasuwa się sama.
5. Używaj mediów społecznościowych
Obecnie jest to jeden z najszybszych i najpopularniejszych sposobów na przedstawienie swojej oferty i przyciągnięcie uwagi użytkowników. Jest to świetny sposób na komunikację na linii klient-nasza firma.
Za pośrednictwem takich portali jak Facebook, Twitter, Google+ czy Instagram możemy w błyskawiczny sposób informować o nowościach, poradach, promocjach czy konkursach. Jest to również idealne miejsce do pokazania, jak wygląda codzienna praca w Twojej firmie oraz świetny sposób na poinformowanie klientów przebywających w pobliżu Twojej lokalizacji, że Tu i Teraz dzieje się coś, co może ich zainteresować.
6. Zdobądź opinie i recenzje
Wiadomo, że z tymi opiniami różnie to bywa. Ilu klientów tyle zdań. Zdarzają się również opinie podsuwane nam przez rzetelną konkurencję, czasami właściciele sami pracują nad takimi opiniami 🙂
Co by jednak nie powiedzieć, opinie to ważna część naszej googlowej wizytówki, które Google bierze pod uwagę. Człowiek z natury znacznie lepiej reaguje na pozytywną informację lub opinię o danej firmie, dzięki czemu poziom zaufania w stosunku do takiej firmy wzrasta.
Warto się postarać i zmotywować do tego, aby nasze opinie były raczej na +. Dobrym sposobem jest zachęcenie zadowolonych klientów lub osób które z nami współpracowały o pozostawienie opinii pod naszym profilem w Google, dzięki czemu wyświetlą się ono przy karcie informacyjnej na mapach Google.
Opinie prawdziwych i zadowolonych klientów to również cenny content do pokazania na naszej firmowej stronie internetowej. Wartościowe i prawdziwe opinie możemy również uzyskać na innych stronach, które opisują nasz produkt, firmę lub usługę i pozwalają na taką czynność. Użytkownicy takich serwisów, którzy pozytywnie zostali przez nas obsłużeniu z pewnością będą chcieli wyrazić swoją opinię.