Lejek sprzedażowy – co to jest i jak działa?

Lejek sprzedażowy – co to jest i jak działa?

Zyskanie klientów – zwłaszcza w czasach, w których natłok przekazów reklamowych bardziej denerwuje, niż nakłania do zakupów – to prawdziwie twardy orzech do zgryzienia. Potrzeba do tego odpowiedniej strategii i dobrego wykonania, które pomogą nam w osiągnięciu celu. A celem jest zachęcenie do zakupu. Jeśli prowadzicie e-commerce może to być jeszcze trudniejsze, niż w przypadku tradycyjnej sprzedaży. Chociaż zakupy robimy coraz częściej przez Internet, ogrom konkurencji wiele firm już zmusił do rezygnacji z tego kanału dystrybucji. Dlatego w przypadku sprzedaży internetowej warto skupić się na tym, by odpowiednio dopracować tak zwany lejek sprzedażowy. O co w nim chodzi i dlaczego potrzebujecie go w swojej firmie?

Co to jest jest lejek sprzedażowy?

Najprościej rzecz ujmując, lejek sprzedażowy to ścieżka, po której prowadzimy naszego klienta. Nazwa pochodzi od rzeczywistego lejka – szerokiego u góry i coraz węższego w drodze na dół. Tak właśnie wygląda podróż użytkowników, którzy docierają na naszą stronę, by przejrzeć asortyment. Już wtedy lądują w lejku, a co stanie się z nimi dalej, zależy tylko od nas.

Lejek sprzedażowy – etapy

Budowa tego typu strategii nie należy do najprostszych. Wymaga od nas sporo czasu i zaangażowania. Musimy bowiem postarać się, by zadbać o klientów na każdym etapie lejka i odpowiednio przeprowadzić ich przez cały proces, by nie tylko dokonali zakupu, ale postanowili do nas wrócić.
Góra lejka – to pierwszy etap, w którym potencjalny klient po raz pierwszy ląduje na naszej stronie internetowej. Mógł tu trafić przez reklamę na Facebooku czy AdWords. Warto zapamiętać, że na tym etapie nie staramy się w żaden sposób zachęcić użytkownika do zakupu. Nie ma tu zatem miejsca na bezpośredni przekaz reklamowy. Zamiast tego zachęcamy go do pozostania na stronie, przejrzenia naszych materiałów czy sprawdzenia merytorycznych informacji znajdujących się w podstronach.

Środek lejka – nasz potencjalny klient ma już podstawową wiedzę na temat marki. Teraz należy ją nieco rozwinąć, gdyż z pewnością użytkownik będzie miał sporo pytań. Zadbajmy zatem o to, by rozwinąć dział FAQ oraz zamieścić bloga na jednej z podstron. Tam powinny znajdować się wszystkie potrzebne informacje na temat firmy, produktów oraz ich zastosowania.

Spód lejka – to miejsce, w którym nasze plany zaczynają się konkretyzować. Użytkownik zna już naszą stronę, asortyment, a także wartości związane z marką. Możemy zatem przedstawić mu spersonalizowaną ofertę, która pomoże mu w podjęciu wyboru. Na tym etapie warto wysłać mu mailing z ciekawymi promocjami, dotyczącymi tych produktów, które przeglądał, bądź rabatem.

Dół lejka – udało nam się, użytkownik stał się naszym klientem i dokonał zakupu. Nie możemy jednak zapomnieć, że chcemy zobaczyć go tu także następnym razem. Dlatego zadbajmy o jego zadowolenie. Wyślijmy podziękowania za skorzystanie z naszej oferty oraz drobny rabat. Możemy także zadbać o to, by w przesyłce znalazł się upominek od firmy. Tego typu drobnostki zawsze cieszą klientów i sprawiają, że chętniej wracają do firmy, z którą mają miłe wspomnienia.

Dodaj komentarz