Jak usprawnić sprzedaż?

Jak usprawnić sprzedaż?

Nasza firma żeby być uznana za dobrą musi przynosić odpowiednie zyski. Sprzedaż jest kluczowym elementem każdego biznesu, dlatego warto ją usprawnić, by firma mogła się rozwijać.

Uruchom różne kanały sprzedaży

Pomyśl jak o Twoim towarze, czy usłudze myślą klienci. Jak chcieliby go kupować i czy obecna forma dystrybucji jest dla nich zadowalająca? Często skupiamy się na początku naszej drogi na jednym kanale dystrybucji, ale w momencie rozwijania się biznesu okazuje się, że nie jest on wystarczający. Dobrym pomysłem jest rozwinięcie różnych form sprzedaży, by klient miał lepszy dostęp do naszej oferty. Prowadząc np. sklep z zabawkami może okazać się, że sprzedaż stacjonarna nie przynosi takich dochodów, jakich oczekujemy. Wtedy warto rozważyć sprzedaż online. Wychodzimy wtedy na przeciw wszystkim tym mamom i przyszłym mamom, które nie mogą pozwolić sobie na wizytę w sklepie stacjonarnym, a bardzo chcą kupić zabawkę swoim pociechom. Dodatkowo może okazać się, że taka sprzedaż będzie znacznie tańsza. Nie będziemy musieli pokrywać kosztów lokalu, ani płacić pełnej pensji pracownikowi, który będzie w tym sklepie sprzedawał. Sklep online to dobre rozwiązanie również dla firm, które bardzo chcą poszerzyć ofertę sklepu, zwiększyć asortyment i podpisać nowe umowy z hurtowniami, ale nie mają odpowiednich magazynów, ani horyzontów na większy lokal. Wtedy sprzedaż online okazuje się zbawienna. Łączenie sprzedaży online ze sprzedażą stacjonarną jest idealne w przypadku sklepów z odzieżą – klientka może obejrzeć odzież w sklepie online, a później przymierzyć i kupić na miejscu. Próbuj różnych rozwiązań, a przede wszystkim zwracaj uwagę na to, czego chcą od Ciebie klienci. Warto przy okazji zmian kanałów sprzedaży wykonać ankietę wśród naszych stałych klientów i zapytać ich, jak możemy usprawnić sprzedaż i ułatwić kontakt z nami. Dobrym pomysłem jest również stworzenie fanpaga naszej firmy, by móc szybciej odpowiadać na pytania klientów oraz przesyłać np. przykładowe realizacje projektów, czy aktualną ofertę sklepu. Taka strona, która jest regularnie aktualizowana, bardzo pomaga w wybraniu najlepszej usługi oraz produktu.

Dbaj o umówione terminy oddania usługi, czy dostarczenia towaru

Nic tak nie usprawnia sprzedaży jak dotrzymywanie terminów. Nie tylko szybko zakończymy transakcję i otrzymamy zapłatę za fakturę, ale również zyskamy zadowolonego klienta, który szybko do nas wróci. W wielu biznesach liczy się szybkość wykonania transakcji, dostarczenia towaru, czy wykonania usługi. Szczególnie jest to widoczne w branży budowlanej, czy sprzedaży online. Klient zawsze liczy na szybkie wykonanie usługi, na której mu bardzo zależy. Ważne, by przy sprzedaży umieć ustawić priorytety. Ustalajmy z klientem termin wykonania usługi, czy dostarczenia towaru tak, byśmy byli w stanie wykonać wszystko w terminie. Zawsze ustalajmy realne terminy, ustawiając sobie pewien „margines”, ponieważ znacznie lepiej wypadniemy w oczach klienta, kiedy wykonamy pracę przed czasem, niż wtedy, kiedy nie dotrzymamy terminu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *